fredag 28. januar 2011

Innlevering 1

Produktet er en partypack, med et brettspill, en kortstokk og byggeklosser. Med disse kan man bruke hver for seg eller i kombinasjons med hverandre på utallige måter. Vi ønsker at drikkeleker skal handle om mer enn å bare bli fortest mulig full, derfor gir dette produktet deg både latter og en felles opplevelse. Med denne partypacken skal det derfor bli lettere å sosialisere og få seg nye venner på fest.

Marie Furseth passer på tiden og er motivator når humøret er nede. Benedikte Brattfjord tar seg at organisering av dokumenter og arkivering på data. Vi ønsker ikke å gi hverandre noen klar rolle i bedriften og har derfor valgt at begge skal sitte som presidenter av bedriften. I bedriften vil vi selv sitte som eiere og koordinatorer, produktet har vi utviklet ferdig og derfor vil vi deler rollen som produktutvikler, men for å få spillet ferdig trenger vi en designer, produksjonen og distribusjon vil skje ekstern (se nedenfor), vi ansetter en økonomiansvarlig som sørger for at vi har penger i kassa. Vi er også på leting etter en markedsføringsansvarlig som vil ta seg av jobben å få oppmerksomhet om produktet. Vi har ikke bestemt oss for om webutvikleren skal være internt eller ekstern i bedriften.

Som blåruss valgte vi å ta i bruk våre kontakter å ringe Bent Magne Henriksen som har sittet i juryen på fylkesmessen for ungdomsbedrifter i Troms fylke. Vår kontakt har også lang erfaring innenfor skatteetaten hvor han per dags dato jobber. Tipsene vi fikk var å ha et godt budsjett med både utgifter og inntekter. Finne ut om det er potensiale for produktet og hvordan man kan skape en etterspørsel etter det. Vi må også tenke på markedsføring, hvilke ønsker vi har om å skaffe innvestor, sponsorer og mulig en mentor innenfor bransjen. Når vi har kommet med et fullverdig produkt kan også begynne å tenke på fremtiden (2-5år fremmover). Vi må finne ut hvordan vi skal komme oss ut på markedet så vi klarer å tjene penger på det, samtidig som vi må føre regnskap.

En person vi følte vi var avhengig av var andre spillprodusenter og vi kontaktet derfor Egmont serieforlag AS hvor vi snakket med en produsent i bedriften. Han anbefalte oss å designe produktet selv og så få et trykkeri til å produsere spillet og innpakningen. Han ga oss også en nyttigwebside hvor man får tak i spilldeler www.plasticsforgames.com. Vi kontaktet også myemoro, fordi de selger drikkespill og partyartikler. Hos de fikk vi vite leverandører deres www.hisabjoker.se, vi så derfor en mulighet i å bruke de som distributør. Dette ga oss en pekepinn på hvordan vi kunne få produsert og distribuert produktet vårt.


Pitch
Jeg gjetter dere alle har vært på fest hvor dere ikke har følt dere helt hjemme.
Vi er kommet hit for å finne et testpanel for spillet siden dere er i den rette målgruppen. Vi i vår bedrift ønsker å skape en underholdningsfaktor når man er på fest som gjør det lettere å bli kjent med andre. Vi ønsker også at dette spillet skal basere seg på sosial moro istendenfor å bli dritings. I vår partypack får du et brettspill, en kortstokk og byggeklosser som kan brukes enkelt eller sammen på utalige måter. Det som gjør oss spesielle er at vi er selv i målgruppen og vet derfor hva markedet ønsker og har lettere for å finne ut hva som mangler. Man burde kjøpe vårt produkt, fordi her får du alt i en pakke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar