fredag 28. januar 2011

Økonomiii

 Vi ønsker å finansiere utvikling og produksjon ved å skaffe investorer som såklart vil få en forhåndsvisning av produktet og såklart en prosentandel for hvert solgte spill. Samtidig vil de såklart få bli de stolte eierne av spillet. Investeringene vil vare i minimum 2år, men med muligheter for forlenging. Vist vi ser det nødvendig er vi villige til å ta opp lån, men ønsker først å fremst å danne et AS og skaffe penger på annet vis. Vi ønsker i første omgang å markedsføre produktet gjennom facebook, nettsider/blogg og bruke media for alt de er verdt. Vi vil arrangere en lanseringsfest hvor kjendiser, bloggere og diverse andre celeberiteter innefor vår målgruppe vil bli invitert. 
Lønn til designer vil være en av våre hovedutgifter i utviklingsfasen, sammen med produksjon og distribusjon. I lanseringsfasen vil det først å fremst være markedsføringsutgifter, samt utgifter til lanseringsfesten.
Inntektene vi får vil komme fra lån, investorer samt salg av selve produktet. Vi regner med overskudd i løpete av en 5års periode.

Inntekter : Investeringer, lån, salg (direkte og indirekte)
Utgifte : Lønn, lokale, strøm osv. produksjon, lager, distribusjon, utvikling og lansering

Fallgruver vi må ta hensyn til er store uventede utgifter, kan bli problematisk å få investorer, produktet slår ikke så godt an som vi hadde forventet, konkurrenter, problemer med produksjon og distribusjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar