fredag 28. januar 2011

Rapport av spørreundersøkelse

Vi har foretatt undersøkelsen vår med google forms. Vi valgte å distribuere den på facebook, fordi vi følte dette ville hjelpe oss å treffe den riktige målgruppen.


Aldersspennet var fra 18 til 33år. Noe som ga oss en god forståelse for målgruppen vår.

Av de 51 som tok undersøkelsen vår var det et klart flerttall som konsumerer alkohol 1-2 ganger i uka. Dette betyr at de fleste ikke drikker mer enn i helgene, men det gir oss for det en stor kundegruppe.



Vi ser at det er mange som sjeldent bruker drikkeleker når de konsumerer alkohol, noe som kan tilsi at de ikke syns det finnes et morsomt drikkespill som gir noe mer enn høy promille.
Her ser vi et klart flerttall i at brukergruppen bruker kortspill når de skal ta i bruk drikkespill. Dette kan være fordi det er lett å ta med seg på fest, er billig og har mange muligheter.




Her kan vi også se at de som tar i bruk drikkespill gjør det for gleden og underholdningens skyld. Dette betyr at produktet vårt vil ha en god sjangse til å slå igjennom på markedet.





En stor andel av de som deltok på spørreundersøkelsen sa at de kanskje ville kjøpt produktet, dette betyr at vi kanskje må markedsføre oss mer eller bare gi en bedre forklaring på selve produktet til kundene.


59% av de som deltok mente at 200kr for spillet ville være en fin pris, 31% mente det var for dyrt og vi må derfor utforske litt mer for å finne ut hva som skal til for at kundene skal være villig til å kjøpe vårt produkt.



Vi kan derfor konkludere med at vi har en god sjangse til å slå igjennom, men vi ser også at vi har mye utvikling igjen av produktet etter denne undersøkelsen. Det er en genrelt høy interesse for produktet vårt. Undersøkelsen har gitt oss en god pekepinn men også en forståelse for hva vi må jobbe videre med. Vi må markedsføre hardt og kanskje regulere prisen på produktet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar